17 Ekim 2010 Pazar

Büyük Dörtler (The Big Four)

Agatha Christie, Altın Kitaplar

Bir Hercule Poirot polisiyesi. Okuduğum en enteresan Poirot romanı kesinlikle bu oldu. Bu kitapta artık yaşlanmış Poirot ile önceki kitapta trendeki kızla evlenip Arjantin'e taşınmış olan Yüzbaşı Hastings, Londra'da buluşurlar. İkili Büyük Dörtler adıyla tanınan ve dnyanın en zengin, en güçlü 4 kişisinden oluşan esrarlı bir grubun peşine düşerler. Amaçları bu grubun dünya düzenini ele geçirmesini engellemektir.

Bir cinayeti değil, bir grubun kimliğini çözmeye çalışan emsalsiz bir Poirot romanı. Biraz daha uzun olsa, sonu aceleye gelmiş gibi olmasa, muazzam bir roman olurdu.Yine de Agatha teyzenin iyi işlerinden bence. Neredeyse casusluk romanı.


2 yorum:

  1. Tavsiyeniz üzerine dün ismarladim, tesekkürler... Ben Ingilizceyi aslinda okuldan cok Agatha Christie kitaplarindan ögrendim :) Sizi okumayi cok seviyorum, Istanbul'u mu özlüyorum, atliyorum sizinle otobüse Taksim, Bogaz, Kadiköy.. artik neresi olursa. Sizinle yiyip iciyor, arkadaslarla anadilimde sohbet ediyorum ben de. Hatta gecen yil arkadaslarimla Türkiye'ye gittigimde aradan neredeyse 10 yil gecmesine ragmen nerede yenir icilir, hangi müzeye gidilir, nereden alisveris edilir hepsini biliyordum, bilin bakalim kimin sayesinde :) Cok tesekkürler... Bu arada Dorothy Cannell'i okudunuz mu? Cok begeneceginize eminim, ben "God save the Queen " (hayir o sizin Queen degil, bildigimiz) ile baslamistim. Size sisli, puslu ve gri Düsseldorf'tan sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  2. Bunlar ne kadar güzel sözler böyle. Nasıl sevindim, güldüm anlatamam. Çok teşekkür ederim. Gerçekten okunuyor olmak beni çok mutlu ediyor. Demek bütün o yemek yazıları, gezi yazıları hepsi hepsi işe yaramış, benden mutlusu yok şimdi. Tekrar teşekkür ederim.

    Dorothy Canell bizim memlekette basılmamış, hiç okumadım. Şimdi fuardan aldığım bir yığın kitabı bitirince belki Amazon'dan alırım:)

    parçalı bulutlu İstanbul'dan sevgiler, selamlar:)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.