11 Kasım 2010 Perşembe

Lord Edgware'i Kim Öldürdü? (Lord Edgware Dies)

Agatha Christie, Altın Kitaplar

Bir Hercule Poirot polisiyesi. Oldukça değişik çözümü ile Agatha teyzenin coştuğu kitaplardan biriydi bu. Lord Edgware zalimliği ile nam salmış oldukça zengin bir adamdır. Karısı güzeller güzeli aktris Jane Wilkinson, Lord'dan ayrılmak istemektedir ve Mösyö Poirot'dan yardım diler. Poirot güzel kadınlara hayır diyemeyeceğinden, Lord'u ziyaret edip korkutucu adamla görüşür. Ama hayret, adam boşanmaya çoktan razı olmuş, karısına da mektup göndermiştir. Jane, böyle bir mektup almadığını iddia etmektedir.

Lord öldürüldüğü gece malikanedeki hizmetçiler Jane'in o gece kocasını ziyaret ettiğini söylerler. Ama o da ne? Güzel kadının aynı gece seçkin bir grupla akşam yemeği yediği ortaya çıkar. Dava ve Poirot'nun kafası karışır ama dedektifimiz inanılmaz bir şekilde bu olayı da çözecektir.

Pek şaşırtmalı bir çözümü vardı bu cinayetin. Başarılı bir kitap.


6 yorum:

  1. Agatha Christie'yi kronolojik olarak yeniden okumaya başladım bu kitap da erken dönem kitaplarından yakın bir zamanda okuyacağımı sanıyorum. Şimdi yorumunuzdan sonra oturup bir ay boyunca A.C okuyasım geldi. Tüm okuma planlarımı yeniden mi yapsam ;)

    YanıtlaSil
  2. Agatha teyze öyle bir yazmış ki, çoğu kitabını , sonunu bile bile tekrar okumaktan kaçınmam, okurken verdiği lezzet pek güzel. sadece çözümünü daha iyi anlamak için bu kitabı tekrar okuyabilirim, oldukça çapraşıktı cinayetin çözümü ve tam bir sürpriz:))

    YanıtlaSil
  3. Biraz Şöyle Biraz Böyle : valla diyorum bak çok sürprizli, baş karaktere de bayıldım (çılgın Jane'e:)

    YanıtlaSil
  4. Agatha okuduğumda en son lisedeydim. Ne okuduğumu bile hatırlayamıyorum. Ben de bir ara okusam iyi olacak...

    YanıtlaSil
  5. Kitapçı Kız, ben de lisedeyken okurdum, şimdilerde yeni bir merak geldi, ne kadar zevkle ve rahat okunduklarını unutmuşum, iyi geldiler bana:)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.