23 Aralık 2010 Perşembe

Ölüm Çığlığı (The Murder At The Vicarage)

Agatha Christie, Altın Kitaplar

Bir Miss Marple polisiyesi. Uzun zamandır Miss Marple'ın birkaç macerasını okumak istiyordum. Kendisini sadece filmlerden Angela Lansbury olarak tanıdığımdan kitaplarını çok merak etmekteydim.

Ölüm Çığlığı, Agatha teyzenin yazdığı ilk Marple polisiyesi. Miss Marple , St Mary Mead kasabasında yaşayan dedikoducu yaşlı kadınlardan biridir. Diğerlerinden farkı gözlerinin çok keskin olması (tabii dürbünle kuş izlemesinin de bunda etkisi var), detayları hiç kaçırmaması ve oldukça zeki oluşudur. Bu küçük, huzurlu köyde işlenen cinayeti de tabii ki esprili zekasıyla ufak tefek, narin Miss Marple çözecektir.

Kitap, köy papazı Clement'in ağzından anlatılmış. Kurban, köyün eski köşkünde yaşayan ve kimselerin sevmediği Bay Prothero. Pekçok kişi bu aksi adamın ölmesini istemektedir. Mutsuz karısı, karısının aşığı yakışıklı ressam, tuhaf kızı, kasabaya gelen ve Bay Prothero ile tartıştığı görülen esrarlı güzel kadın, hatta papaz efendinin kendisi bile. Peki ama gerçekte Bay Prothero'yu kim vurmuştur? Bunu da çözmek Miss Marple'a kalır.

Kitapta Miss Marple oldukça yan bir rolde, çok az görünüyor; olayı çözmeye çalışan (ve bize anlatan) papaz efendi ile polis müfettişine ipuçlarını gösterip evine çekiliyor, en sonunda da katili ifşa etmeye geliyor. Yani sanki Miss Marple daha fazla göz önünde olmalıymış bu kitapta.

Fazla heyecanlı bir kitap değil, hani çok Agatha hastası değilseniz okumasanız da olur sanıyorum. Ancak katili kesinlikle tahmin edemediğimi de söylemeliyim, büyük sürpriz oldu:)



6 yorum:

  1. yine mi sürpriz :)..acaba okuduğumda ben tahmin edebilecek miyim?

    YanıtlaSil
  2. Kronolojik olarak listemde çok yakın bir yerde duruyor okumak için sabırsızlanıyorum :)

    Marple da iyi ama benim gözdem ne olursa olsun Poirot

    YanıtlaSil
  3. bence de Poirot bir numara. Tommy ile Tuppence'in bi tane macerasını okuyup hiç sevmemiştim. Miss Marple fena değil, onlardan daha iyi en azından.

    YanıtlaSil
  4. Yillardir Agatha Christi okumadim, ve sabirsizlaniyorum kitap kulubunde okuyacagimiz icin, Ne guzel paylasiyorsun okudugun kitaplari.. Tesekkurler..

    YanıtlaSil
  5. ben de sabırsızlandım şimdi, maşallah Agatha teyzenin gördüğüm en volümlü kitabı:)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.