26 Eylül 2011 Pazartesi

Elmayı Yılan Isırdı (Hallowe'en Party)

Agatha Christie, Altın Kitaplar

Bir Hercule Poirot polisiyesi. Meşhur cinayet romanları yazarı Mrs Ariadne Oliver, arkadaşı Judith Butler'ın Woodleigh köyündeki evinde kalmaktadır. İki kadın, köy çocukları için düzenlenecek Cadılar Günü partisinin hazırlıklarıyla uğraşmaktadırlar. Küçük bir kız, Mrs Oliver'ın gözüne girmek için geçmişte bir cinayete tanık olduğunu iddia eder, kızı kimse ciddiye almaz. Ne var ki, parti gecesi küçük kızın cesedi kütüphanede bulunur. Çok üzülen Mrs Oliver hemen eski dostu Hercule Poirot'dan yardım ister. Küçük kızın gerçekten bir cinayete tanık olduğu doğru mudur? Yoksa herkesin yalancı olduğunu iddia ettiği bu çocuk yine hikaye mi uydurmuştur? O zaman niçin öldürülmüştür? Poirot ve Mrs Oliver köyde cinayeti araştırmaya başlarlar. hem kızın ölümünü aydınlatmaya, hem de kızın tanık olduğunu iddia ettiği geçmişteki olayın ne olabileceğini bulmaya çalışırlar.

Bu kitap bana oldukça şaşırtıcı geldi, çünkü daha önce Agatha teyzenin çocuk kurban seçtiğini görmemiştim, çocukları çekinmeden öldürmesi beklenmedik oldu. Finali de çok sürprizli olmamasına rağmen,  romanın son kısımda epey heyecanlandım, son sayfaları yutarcasına okudum. Bu sayfalarda Agatha teyzenin kurgu becerisi kendini göstermişti.

Ortalama bir Agatha Christie romanı. Kitabın güncel baskısı mevcut:







5 yorum:

  1. Agatha christie'nin çocuk katili de var, bilmem denk geldin mi ? :))

    YanıtlaSil
  2. Biblio : hayır hayır hiç sanmıyorum denk geldiğime.. korkunç meraklandım ama şimdi. Hangi kitap diye sorabilir miyim lütfennnn? :))

    YanıtlaSil
  3. Ama ama.. Söylersem hangi kitap olduğunu, sonunu öğrenmiş olursun :) Nasıl yapsak bilemedim. Şu an yeni basımı yok ama çok güzel bir kitap. Katili öğrenmem önemli değil diyorsan yazarım Aslı'cım.

    YanıtlaSil
  4. Şimdi düşündüm de sorsan da söylemicem. :) O dehşeti okurken yaşamak çok nefis bir şey, ondan mahrum kalmanı istemiyorum.

    YanıtlaSil
  5. evet evet kesinlikle haklısın, söyleme canım. o şoku yaşamak, ters köşe olmak istiyorum ben de:)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.