2 Eylül 2011 Cuma

Is This The Real Life : The Untold Story Of Queen

Mark Blake, Aurum

Efsanevi rock grubu Queen, bu sene 40. yılını kutluyor. Ne yazık ki son 20 yıldır grubun yarısı eksik, Freddie öldü ve John kendini emekliye ayırdı. Geriye kalanlar Brian ve Roger, 40 yıl önce Smile grubundan koparak Queen'in temelini oluşturan ikili olsalar da, Queen ile ilgili herşey hala Freddie'nin etrafında dönüyor.

Bu kitap grubun tamamı üzerinde yoğunlaşıp müziksever 4 gencin nasıl olup da dünyanın en büyük rock grubu haline geldiğini anlatıyor. İlk 100 sayfa Brian, Roger, Fred ve John'un çocukluk ve gençliklerinde kurdukları, katıldıkları ve ayrıldıkları tüm gençlik gruplarından bahsediyor. Oldukça detaylı bilgiler verilmiş, o kurulup dağılan acemi gruplardan elemanlar ile konuşulmuş. Kim kiminle hangi barda, hangi okul partisinde hangi şarkıyı çaldı iyice araştırılmış.

Kitabın ilerleyen kısımları benim için çok daha akıcıydı; grup kurulduktan sonra gençlerin çaresizce kayıt yapma çabaları, ilk albümlerin ortaya çıkış süreçleri, kariyerlerinin ilerleyişi ve en başından itibaren rock yıldızı gibi yaşayan Freddie'nin dehşet partileri hakkında yazarın araştırmalarını okumak zevkliydi. Yazar kitabı Freddie'nin ölümü ile bitirmeyip, Wembley'deki anma konserini, Made In Heaven zamanlarını da anlatıp geçen senelerdeki Queen + Paul Rodgers birlikteliğine kadar incelemiş.

Bu kitapta anlatılanların hemen hepsini başka yerlerde okuduk, belgesellerde izledik. Freddie'nin Zanzibar'daki çocukluğu ve Hindistan'daki yatılı okul yıllarını yıllar önce Rudi Dolezar'ın (bu kitapla aynı adı taşıyan) The Untold Story isimli belgeselde öğrenmiştik. Yazar işte tüm bunları, röportaj alıntılarını, araştırma bilgilerini bir araya toplayıp derli toplu bir biyografi ortaya çıkartmış ama açıkçası ben biraz ruhsuz buldum kitabı. Okurken sürekli "ben bunu başka bir yerde izlemiştim/okumuştum" demekten kendimi alamadım.

Mick Rock'ın Classic Queen kitabı bence eksik olan o ruha sahip olan, daha tercih edilesi bir Queen kitabı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.