19 Kasım 2011 Cumartesi

Cerrah (The Surgeon)

Tess Gerritsen, Doğan Kitap

Bir Jane Rizzoli polisiyesi. Rizzoli & Isles serisinin birinci kitabı.

Boston kentinde görülmemiş derecede korkunç bir seri katil türemiştir. Kurbanlarını savunmasız genç kadınlardan seçen katil, gece tek başınayken kurbanlarını kaçırır, ellerini ayaklarını bağlar, sonra kurban halen hayatta ve herşeyin farkında iken kadını canlı canlı keser.  Zanlıya kısa sürede Cerrah adı takılır. Boston cinayet masasının acar kadın dedektifi Jane Rizzoli katilin peşine düşer.

Cerrah, Rizzoli & Isles serisinin ilk kitabı; henüz Maura Isles ortada değilse de, olaylar bu kitapta başlıyor. Jane Rizzoli sorunlu, acı bir kahraman. Ufak tefek, alımsız bir kadın Jane ve cinayet masasındaki tek kadın dedektif o. Bu yüzden hep herkesten çok daha fazla çalışmış, bazen başarılarının başkalarınca sahiplenilmesine göz yummak zorunda kalmış. Departmandaki tek kadın olduğu için maruz kaldığı her türlü eşşek şakasını görmezden gelmek üzere kendine kalın bir zırh geliştirmiş ve o zırhın içinde tek başına çabalayıp duruyor. Bütün bu çabalama sonucunda sert, geçimsiz, aksi biri olup çıkmış. Televizyon dizisi Rizzoli & Isles ile aşinalığınız varsa, Jane o dizideki sempatik, sevimli, manken gibi biri değil. İşkolik, yalnız ve katı bir dedektif o. Peşinde koştuğu davalara bakınca, öyle olması daha hayırlı herhalde.

Cerrah bence okuyucuyu germeyi beceren, pek kanlı ve de ürkütücü sahneleri oldukça iyi anlatan sağlam bir polisiye. Bir cinayet vakasındaki katil kim sorusundan ziyade kanlı seri cinayetleri ve dedektiflerin katili yakalama çabalarını anlatıyor. Polisiye/gerilim sevenlere Rizzoli ile tanışmalarını öneririm.




6 yorum:

  1. Az önce bitirdim. Heycanlı bi maceraydı gerçekten.
    Yalnız Cerrah'ın kim olduğunu yarısında farkettim. Çok aleni ipuçları vardı, dedektiflerin nasıl dikkatini çekmiyor diye dellendim biraz.
    - dikkat spoiler-
    Hipnoz sırasında Cordell ve Capranın konuşmasında resmen Capra söylemiş ortağının kim olduğunu. Kaç dedektif dinliyorda o konuşmayı, kimse uyanmıyor bu detaya hayret.
    Bir de takıldım, kurbanlar tecavüze uğramış kadınlarsa hep, katil de bir cerrah kadar kesme - biçme işlerine hakimse, laboratuvarları araştırmak gibi ilk bakışta akla gelebilecek b detayı nasıl atlamış yazar, şaştım doğrusu. Tecavüz madurlarının datalarının toplandığı ortak bir yer var demekki?

    YanıtlaSil
  2. aaa bende de vardı cerrah da sıra gelmiyordu bir türlü, romanın dedektif kahraman tiplemesini ve hikayesini çok sevdim ama, sıra gelsin o zaman artık :)

    YanıtlaSil
  3. Euphoric : valla ben de dikkat etmemiş idim:) heyecanlanıp hızlı hızlı okumuşum, okurken hiç aıl yürütme yapmamışım :))

    YanıtlaSil
  4. Çavlan : kitaptaki Rizzoli ufak tefek, alımsız, sürekli otoritesini korumaya çalışan, erkek dünyasında tek kadın cinayet masası dedektifi olarak bir an bile boş bulunmamaya uğraşan zorlu bir karakter. okuyunca yorumlarını merak ediyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. yine spoeiler:
    Bir de judycim, Cordell ev ve araba anahtarlarının çalındığını farkedip evdeki kilidi değiştiriyor.
    Ama araba için hiçbir önlem almıyorlar..
    Buraya da takıldım =)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.