16 Eylül 2012 Pazar

Hiç Kimse Sıradan Değildir (I Am The Messenger)

Markus Zusak, Martı Kitabevi

Kitap Hırsızı isimli nefis romanıyla kalplerde taht kuran Markus Zusak, bir anda popüler olunca eski kitapları da yayınlanmaya başladı sanırım. Hiç Kimse Sıradan Değildir yazarın 2002'de yazdığı bir kitap. Kitap Hırsızı'nı ise 2005'de yazmış. Geçen sene çıkması beklenen ama sonra çıkışı bilinmeyen bir tarihe ertelenen en son romanı Bridge of Clay (Kilden Köprü?) ne zaman basılır, bize gelir mi, ne zaman gelir, bilemem.

Kısaca HKSD diyeceğim kitabımız genç Ed Kennedy'nin hikayesini anlatıyor. Delikanlının ağzından yazılmış kitapta, yazarımızın aşina olduğumuz sapsade üslubu, kısa cümleleri ile karşılaşıyoruz. Belki Kitap Hırsızı kadar şiirsel değil, yine de dokunaklı ve sevimli buldum bu bir çırpıda okuduğum romanı.

Ed Kennedy, varoş bir mahallede, leş kokulu, kahve düşkünü ihtiyar köpeği Kapıcı ile yaşıyor. (Hikayede en sevdiğim unsurlardan biri bu canım köpek). Arkadaşları pintoş Marv, tembel Ritchie ve güzel Audrey ile bankaya gittikleri sıradan bir günde, Ed, beceriksiz bir banka soyguncusunu yakalatmayı beceriyor. O günden sonra hayatı değişecektir Ed'in. Posta kutusunda bir iskambil kartı bulur: Karo Ası. Kartta 3 adres yazılıdır. Bunlar, esrarengiz biri tarafından Ed'e verilecek görevlerin ilk grubudur. Ed adreslerde kimlerin yaşadığını ve görevlerinin ne olduğunu keşfetmek zorundadır.

Kitabı sevdim, hızla okudum. Zaten gayet rahat okunan bir kitap. O "kaybetmiş" gençlerin yaşamlarında, Ed'in görevleri gerçekleştirdiği sürece başına gelenlerde dokunaklı bulduğum yerler oldu. Herşeyden öte, o mahalle, Ed'in evi, mutfağı, verandası, arkadaş grubuyla iskambil partileri hep capcanlı bir şekilde gözlerimin önünde canlandı. Yanlarına gidip muhabbetlerine katılmak, yaşlı köpeğe kahve ikram etmek istedim:) Bu yazın sevdiğim kitaplarından oldu HKSD.

Markus Zusak'ın gelecek kitabını bekliyorum.



10 yorum:

  1. Her iki kitabı da okuyacağım.
    Malum, Kitap Hırsızı'nı özellikle öve öve bitiremiyorlar, meraktayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen, euphoric hepimize okuttu kitap hırsızı'nı sağolsun:)

      Sil
  2. Mükemmel bir blog..:)) İyi ki buldum. Artık ben de burdayı m ve zevkle bloğunuzu takip edeceğim..:))
    Ben de henüz yepyeni bebek bir blog sahibiyim.. Eğer siz de benim bloğumu ziyaret ederseniz inanın çok çok sevinirim..:))
    Teşekkürler
    çok selam ve sevgilerimle..:))
    http://kediminhobidefteri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:) yorumlara cevap vermemek adetim yoktur, 2 aydır aynı kitabı okuduğum için uzak kaldım blogdan, kusura bakmayın:)

      Sil
  3. Kitabı yeni bitirdim.. açıkçası fazlasıyla basit buldum.. kolay okunuyor kabul ama fazla basit geldi bana.. hikayeninde pek bir orjinalliği ve etkileyiciliği yok maalesef.. Bahsettiğiniz Kitap Hırsızı romanı ne kadar iyi olabilir onu düşünmeden edemiyorum.. Bu kitap gibiyse zor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Hırsızı bundan daha etkileyici bence. dili yine sade, ama ölüm meleğinin ağzından bir çocuğun savaş yıllarını anlatıyor, çarpıcı bir roman bence.

      Sil
  4. kesinlikle okumayı istediğim kitap Hiç Kimse sıradan değildir, teşekkürler paylaşım için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel bir kitap, yazarın Kitap Hırsızı romanı daha da güzel :)

      Sil
  5. ya kitaptaki Audrey kız mı yoksa erkek mi ? ya da Ed gay mi ?

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.