23 Aralık 2012 Pazar

Kraliçe Kitap Okuyor (The Uncommon Reader)

Alan Bennett, Sel Yayıncılık

Bu küçücük kitap, senenin en tatlı keşiflerinden oldu benim için. Ağzım kulaklarımda, bir solukta okudum. Zaten tastamam 100 sayfalık, mini mini bir romancık.

Tabii konu İngiliz kraliyet ailesi ile alakalı olunca, hatta baş kahramanımız bizzat majesteleri Kraliçe 2. Elizabeth'in ta kendisi olunca, konu benim için 5 kat daha çekici hale geldi.

Kraliçe hazretleri sarayın bahçesinde itoşlarını gezdirirken, köpekler bir kamyonete havlamaya başlar. Özür dilemek için araca giden kraliçe, kamyonetin gezici bir kütüphane olduğunu öğrenir ve ayıp olmasın diye bir kitap ödünç alır. Sıkılsa da, O, alnında görev yazan kadınlardandır (Pollyanna'nın Polly teyzesini anımsayın) Kitabı sonuna kadar okur, bitirir. Bir hafta sonra iade etmek üzere gezici kütüphaneye kitabı geri verir ve ayıp olmasın diye yine kitap alır. Aldığı kitabı yutarcasına okur bu sefer. Ve işte bu andan sonra kraliçe aynen bizim gibi kitaplara aşık olacak, var gücüyle kitap okumaya koyulup devlet işlerini bile aksatır hale gelecektir.

Kraliçe Kitap Okuyor, kitap sevgisine, okuma aşkına dair yazılmış en müthiş metinlerden biri bence. Nefis bir şekilde esprili olduğunu da söylemek lazım. Pek sevdim.


"Vakit geçirmek mi?" dedi Kraliçe. "Kitapların vakit geçirmekle bir ilgisi yoktur. Kitaplarda başka yaşamlar vardır.Başka dünyalar vardır. Vaktin geçmesini istemek bir yana, Sir Kevin, insan keşke daha çok vaktim olsaydı der kendi kendine. İnsan vakit geçirmek istiyorsa Yeni Zelanda'ya gidebilir pekala."


4 yorum:

  1. Çok güzelmiş :)
    ''Vaktin geçmesini istemek bir yana, Sir Kevin, insan keşke daha çok vaktim olsaydı der kendi kendine.''
    Doğru :)
    Meselam ben; kitap okurken zamanı durdurmak istiyorum.
    O saatler ömrümden gitmesin de daha çok kitap okuyabileyim diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buna benzer bir sürü nefis tespitler vardı kitapta. o yüzden çok sevdim Sittirelyacım:)

      Sil
  2. vakit geçirmek için yeni zelanda'ya gidebilseydim 9gag benden bi klik alamazdı. peeeh. ne yaşamlar var :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haa o adam yeni zelandalı , aslında kraliçe ona kibarca naş diyor orada:)))

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.