4 Şubat 2013 Pazartesi

Kutsal Kan, Kutsal Kase (The Holy Blood And The Holy Grail)

Michael Baigent, Richard Leigh, Henry Lincoln - Nokta Kitap

Yıllar önce Da Vinci Şifresi'ni okuduğumdan beri, isminden efsane gibi bahsedilen Kutsal Kan Kutsal Kase kitabını da okumayı aklıma koymuştum. İşte sonunda yaptım ama okumasaydım da o kadar gün 2 roman bitirseydim daha iyi olurdu diye düşünmekteyim.

Yazarlarımızdan Henry Lincoln, 1969 senesinde yaz tatiline giderken, yoldan ufak bir kitap alır. Gerard De Sede'nin Lanetli Hazine'si,  Fransa'daki meşhur Rennes La Chateau kasabasından, kasabanın gizemli rahibi Jacques Saunerie'den ve Sauniere'in nerden geldiği belirsiz bir hazine ile inşa ederek simgeler ve sırlarla doldurduğu kilisesinden bahsetmektedir. Bu kitap Lincoln için milat olur, Sauniere'in şifrelerini çözmek için yıllarca uğraşır, diğer yazarlarla buluşur ve araştırmaları bu kitabı ortaya çıkartır.

Kitabın ilk kısmı Mesih'in Ve Süleyman Tapınağı'nın Yoksul Şövalyeleri Tarikatını anlatıyor, bu tarikat görünüşte Kudüs'e hacca giden Haçlıları koruma amacıyla kurulmuş fakat şaşırtıcı bir nüfuza kavuşmuştu. Yazarlarımız ikinci kısımda, tapınakçıların arkasındaki asıl gücün Sion Tarikatı olduğunu ileri sürüyorlar, adeta tüm dünyayı parmağında oynatan bu Sion Tarikatının büyük üstadlarını ve birbirleri ile alakalarını tek tek anlatıyorlar. Buralarda sıkıntıdan epeyce uyudum. Son kısımda ise kutsal kan konusu irdeleniyor; diyorlar ki, Hz İsa'nın karısı ve en az bir çocuğu Fransa'ya kaçtı ve bu çocukların soyu Merovenj hanedanını meydana getirip Franklarla karışarak günümüze kadar kutsal kan bağını devam ettirdi. Sion Tarikatı ve onun askeri gücü Tapınak Şövalyeleri de işte bu sırrı korumakta idiler.

Yani bazı konularda inceleme veya komplo teorisi yerine kurgu okumak çok çok daha iyi, gereksiz bulduğum bir okuma oldu benim için Kutsal Kan, Kutsal Kase.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.