14 Temmuz 2013 Pazar

Bir Beslemenin Günlüğü (The Kitchen House)

Kathleen Grissom, Martı Yayınları

18. yy sonlarında; İrlandalı Lavinia ve ailesi, Amerika'ya gelirken felakete uğrayınca, yolculuk ettikleri geminin kaptanı küçük kızı alıp Virginia'daki malikanesine getirir. Kölelik sistemiyle sömürülen zencilerin yok pahasına çalışıp elde edilen mahsülle beyaz efendilerin refah içinde yaşadığı bu yıllarda; küçük Lavinia ile ne yapacağını kimse bilemez. Beyaz olduğu için köle değildir, ama malikaneye de ait değildir. Lavinia mutfakta çalışan zenci ailesini benimser. Onların hayatını paylaşır ama beyaz bir kız olduğu için günün birinde zenci ailesinden ayrılmak zorunda kalacaktır.

Kitabımızda olaylar iki karakter ağzından anlatılmış. Lavinia ve Belle. Belle, kaptanın gayrimeşru melez kızı ve mutfakta çalışıyor. Kaptanın karısı Belle'i adamın sevgilisi zannettiği için Belle'den nefret etmekte. İşte olan biten her şey bu yanlış anlaşılma üzerine başlarına geliyor. Ama ne gelmek, Öyle Bir Geçen Zaman Ki dizisinin cenabet Cemile'si halt etmiş. Olabilecek her fenalık, felaket ve kötülük; bizim Lavinia, Belle ve zenci ailenin başına geliyor. Sürükleyici de yazmış kadın kitabı ama sayfalar birbirini kovaladıkça, başları o beladan bu belaya sürüklendikçe biraz asabınız bozulabilir. Bir de baş kahraman Lavinia'nın basiretsiz ve sersem bir karakter olması (bence) tüy dikiyor. Bunca felaketten sonra da paldır küldür bitince iyice sinir oluyorsunuz ay!

Biraz Köle İzaura, biraz Tom Amca'nın Kulübesi, biraz Küçük Hanım. Tam bir pembe dizi olmuş bu kitap. Bence pas geçebilirsiniz. Melodram seviyorsanız kaçırmayın:) Yoksa vakit kaybı.


7 yorum:

  1. şuanda okuyorum aynı kokuları bende aldım kitaptan bakalım melodram severim ama benim için kafa oyalayıcı birşeyler lazımdı normalde böle vakit kaybı olan kitapları sevmem ama bu ara kafamı meşgul etsin öle bir kitap seçtim kütüphanemden yorumuna sağlık ne kadar güzel anlatmışsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de seviyorum kafa dağıtıcı, düşünmeden okuduğum kitapları. Besleme de öyle bir kitap, hızlı hızlı okutuyor kendini. ama Lavinia'yı terliğimle bir güzel pataklamak isterdim. tam dayaklıktı:)

      Sil
    2. aynen öle :D :D tam kafasız ya yapma öyle dediğim anlar çok oldu ayrıca baştaki paragrafını çaldım müsadenle çünkü en güzel sen anlatmışsın olayın özünü ben senin kadar beceremedim :D

      Sil
    3. ben de seni kitapsever bloglar takip listeme ekledim müsaadenle:)

      Sil
    4. çok mutlu oldum benim ettiğime karşılık bunu etmen de büyük incelik ayrıca bi baş paragrafı atamadım :D kitap öyle bir kitaptı ki ne diyeceğimi bulamadım :)
      çok mutlu ettin beni teşekkürler...müsadenle bende blog tavsiyeni yapayım o zaman :)

      Sil
  2. Lavinia'nın ezik ve aşırı saflığı beni de çileden çıkardı. Temelde güzel bir kitap olmasına karşın karakterler yeteri kadar sağlam değildi. Bir de tarihi öğeler biraz daha fazla olsaydı iyi olacaktı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akıcıydı, o kadar melodrama rağmen su gibi okudum ama Lavinia'nın ağzına plastik banyo terliği ile vurmak isterdim:))

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.