16 Temmuz 2013 Salı

Felidae

Akif Pirinççi, Aylak Kitap

Akıllı, cingöz kedi Francis ile biraz kıt zekalı bulduğu tombilik insanı Gustav yeni bir eve taşınırlar. Francis etrafta keşif gezilerine çıktığında vahşice öldürülmüş bir türdeşini görür. Mahallenin görmüş geçirmiş derbeder kedisi Mavi Sakal ile ahbap olan Francis, çok geçmeden seri kedi cinayetleri ile karşı karşıya kalacaktır. Küçük şeytan hem yeni mahalleyi tanımaya hem de seri kedi katilini bulmak için çalışmalara başlar.

Nefis bir roman Felidae, aslında ilk kez 1989 senesinde yayınlanmış. Ardından devam maceraları gelmiş. Umarım, bu kitapları da yayınlar Aylak Kitap. Ben ilk kez duyuyorum bu kitabevini. Serilerin ilk kitabını yayınlayıp gerisini boşverenlerden değildirler umarım.

Kitaba gelince, yazarın kedi sevdalısı olduğu belli, tüylü kahramanlarımızın yaşamlarını pek güzel anlatmış, sanki kedinin beynine girmiş, çok başarılı. Beri yandan sadece sevimli bir kedi polisiyesi değil bu kitap. İnsanların kediler üzerinde deney yapmasından yola çıkarak ırkçılık ve hayvan hakları hakkında çok şeyler söylüyor.

Bence nefis bir roman, çok sevdim.






2 yorum:

  1. felidae ve iskambil kağıtlarının esrarı, yıllar yıllar önce okudum sonra bu iki kitabı öyle sevdim ki,ertesi gün bir top saman kağıt ve bir kalem alıp ki bildiğin yeşil ufak kalemim :)) oturup kendi romanımı yazdım.felidae nin öyle bir özelliği var hayatımda..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Nihan! İnanamıyorum, bu efsane bir yorum :) yeşil minik kalemin ve sen ve Benek Üzgünerik:) mucize gibi:)

      İskambil Kağıtlarının Esrarı'nı listeme ekledim hemen, o kadar heyecanlandım ki anlatamam:)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.