17 Temmuz 2013 Çarşamba

Küçük Yalanlar Kitabı

Hikmet Hükümenoğlu, Everest Yayınları


Kar Kuyusu ile tanıyıp sevdiğim, 47 Numaraları Kamara ile hayranlığı ilerlettiğim Hikmet Hükümenoğlu'nun elimdeki üçüncü kitabını da ayıla bayıla okudum nihayet. Bir tek 04:00 kaldı geriye.

Kitabımızda olaylar henüz Cumhuriyetin ilk yıllarında; 1930'ların Istanbulunda geçmekte. Kitabın en lezzetli yönü bu bence, o yılların atmosferi harika canlandırılmış. Olayları 3 kişi anlatıyor bize : Rezan; yeni evlenmiş, üst kattaki madam'dan başka arkadaşı olmayan, radyo piyesleri ile dünyayı tanımaya çalışan genç kadın. Tevfik; Kurtuluş Savaşı'na katılmak için evden kaçıp bir Rus kızına aşık olmuş, savaşa hiç gidememiş, şimdi de Kanlıca tepelerindeki köşkten çıkamayan, kalabalıktan korkan adam. Faruk; misafir karşılama ofisinde devlet memuru, tek derdi işini düzgün yaparak vatana millete hayırlı bir memur olabilmek. Ve bir de Nicolas Delvin var, tüm dünyanın peşinde olduğu, ne olduğunu bilemediğimiz son derece kıymetli bir hazinenin peşinde Istanbul'a geliyor Bay Delvin romanın başında. Üç koldan anlatılan hikayeyi karıştıran, kahramanlarımızı birbirine bağlayan düğüm o.

Yazarımız hikayeleri bir birine dolayışı yine müthiş, kurgusu mükemmel. Finali zaten aklımı aldı, bu olan bitenlerin hangisi acaba gerçekti, ne kadarı yalandı diye düşündürdü beni. Hatta 30'lu yıllarda Galata Kulesi'ne hakikaten zeplin yanaştı mı diye epeyce aradım Google'da :)) Yanaşmamış herhalde ama beri yandan ... yanaşmış da olabilir!

Nefis bir roman Küçük Yalanlar Kitabı. Çok sevdim!





4 yorum:

  1. Güzel yorumlarınız için yine çok teşekkürler. Bu kitabın sevilmesi özellikle çok mutlu ediyor beni. Şahane hissettim kendimi, sağolun.

    Hikmet.

    Not: Yanaşmamış :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne harika bir manzara olurdu, İstiklal Caddesinin üzerinden gümbür gümbür geçerek Kule'ye yanaşa bir zeplin. Nefis bir hayal gücü. Ellerinize sağlık.

      Sil
  2. Yanaşmış yanaşmış bakın şöyle tarihi bir resim buldum; http://4.bp.blogspot.com/--gpe6N6LS3g/UGqxfNxLWfI/AAAAAAAAA1M/U_xRrvAA4fY/s1600/ky4%2Bcopy.jpg :))
    benim de çok sevdiğim bir roman olmuştu Küçük Yalanlar Kitabı, yazarın yeni kitabını merakla bekliyorum şu günlerde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahh bence fotoşok:))) Yazarımız yanaşmamış diyor:))) fakat harikulade bir hayal:)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.