29 Mart 2014 Cumartesi

Kün


Sezgin Kaymaz, İletişim Yayınları


Lucky'i okuduktan sonra Leylak Dalı, muhakkak Kün'ü de okumam gerektiğini söylemişti. Ben de kitapçıya koşup hem onu, hem de bulduğum diğer Sezgin Kaymaz kitaplarını topladım. Hedefim komple külliyatını okumak yazarımızın.


Her sayfası sürprizlerle ve fantastik öğelerle bezeli romanımızın keyfini kaçırmayı hiç istemem. O yüzden çok yüzeysel bahsedeceğim.

Hikaye iki kanattan ilerliyor, Ankara'da ve Konya'da geçiyor olaylar. Lehçeler enfes kullanılmış, zaten Sezgin Kaymaz Türkçe ile dans ediyor bence. Efendim, tabii beklenmedik hadiseler sonucunda, Ankara ve Konya'daki hikayeler birleşiyor.

Kahramanlarımızdan biri Çeto isimli Konyalı bir köpek. Hem de konuşan cinsten:) Gelgelelim, Konya lehçesi konuşuyor bizimki:)) Misal, "Ekmeen üstüne çorba dökmeyon mu?" diye mama istiyor."Hüdai Aaaa... Var yaaa.. Bunun götünü dişledimidi demin" diye derdini anlatıyor bıdır bıdır. Tabii herkes duymuyor Çeto'yu, sadece birkaç seçilmiş:) Lucky gibi yine çok seveceğiniz bir köpek karakter yaratmış doğrusu Sezgin Kaymaz.

Çok güzel bir roman, KÜN.




4 yorum:

  1. Sözümü dinleyen Judy'lere bayılırım :)

    YanıtlaSil
  2. Leylak Dalı'mın sözünü dinleyen Judy'lere ben de bayılırım ve hatta söz dinleyecek Sittirella'lara da bayılırım :)
    Aldım listeye kitabı Judy'm :)

    YanıtlaSil
  3. Yazarı gerçekten merak ettim çok.
    Okuyacağım herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sıradan okuyorum, çok nefis bir tarz tutturmuş. Hem fantastik, hem yerel, hem de eğlenceli.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.