13 Mayıs 2014 Salı

Tanrı'nın Formülü (A Formule De Deus)


Jose Rodrigues dos Santos, Pegasus Yayınları

Çeviri : Cem Demirkan


Portekizli kripto analiz ve eski diller uzmanı, profesör Thomas Norunha, bir konuşma yapmak için Kahire'ye gittiğinde, olağanüstü güzellikteki İranlı Ariana tarafından karşılanır ve İran hükümetince bambaşka bir iş için istendiğini öğrenir. İranlılar olağanüstü değerli bir el yazması ele geçirmişlerdir ve Thomas'dan yazmayı deşifre etmesini istemektedirler. Belgelerin büyük bölümü, efsanevi Albert Einstein tarafından kaleme alınmış ancak bir kısmı Portekizce şifrelenmiştir. İranlılar, bu el yazmasında Tanrı'nın formülünün ve evrenin sırrının açıklandığına inanmaktadırlar. Böylece yazmayı çözmek için Tahran'a giden kahramanımız kendini bir dizi olayın içinde bulur.


Kitabın konusu oldukça beklenti yaratsa da, ben bu romanda aradığımı bulamadım dostlar. Kitap uzun uzun matematik ve fizik formüllerini, termodinamiğin ikinci kanununu açıklayıp duruyor. Sanki yazarımız, bilimsel olarak Tanrı'nın varlığını ve evrenin oluşumunu açıklayan verileri ve teorileri toplayarak bize sunmak istemiş. Sonra "bari bunu bir roman gibi yazayım da çok okunsun" diye düşünmüş ancak roman, romana değil bilimsel rapora benziyor daha çok. Ben şahsen okurken sıkıldım çünkü şifreli, kriptolu, esrarlı, heyecanlı bir macera romanı okurum sanmıştım. Fizik kitabı çıktı sonuçta.


Termodinamiğin ikinci kanunu merak edenler için...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.