23 Eylül 2014 Salı

Ötekiler Arasında (Among Others)


Jo Walton, İthaki Yayınları

Çeviri : M.İhsan Tatari



Ötekiler Arasında'nın arka kapağını okuduğumda periler, büyücüler aleminde geçen bir roman sanmıştım. Sonra bambaşka bir şey çıktı. Kahramanımız Morwenna, Galler bölgesinde yaşayan genç bir kız. İkiz kardeşi, deli bir büyücü olan annesi yüzünden ölünce, Mori de yıllardır görmediği babasının yanına kaçıyor. Babası Mori'yi zengin İngiliz kızlarının okuduğu bir yatılı okula yazdırınca, diğer öğrencilerle kaynaşamayan Mori, teselliyi çok sevdiği kitaplarda buluyor.

Ötekiler Arasında, Mori aracılığı ile tüm fantastik edebiyata yazılmış bir güzelleme. Kitap sevgisi ve kitap okuma aşkına dair bir kitap. Mori deli gibi kitap okuyor. Kitap okumak için her türlü çareyi buluyor. Fantastik edebiyat ve bilim kurgu onun hayatı. Ömrümde kitap sevgisi ve okuma aşkıyla dolu böylesine bir roman okumamıştım. Bu açıdan Morwenna adeta "Uzunbacak Baba"nın Judy Abbott'ı  (yani ben:) Tabii kitapta periler de var. Ama bunlar nedense hiç fantastik gelmedi bana. Belki kahramanımız Galler bölgesinden geldiği için, perileri görebiliyor olması, ufak tefek büyü yapabilmesi gayet normaldi benim için :)


Çok sevdim bu kitabı. En güzeli de, canım İthaki Yayınları, kitabın ekine Morwenna'nın okuduğu tüm romanların listesini koymuş. Türkiye'de yayınlanmışlarsa hagi yayınevinden basıldığını da yazmışlar. Böylece Morwenna'nın yutarcasına okuduğu, ağzı sulanarak bahsettiği kitapları biz de alıp okuyabiliriz. Teşekkürler İthaki :)





3 yorum:

  1. Güzel görünüyor... teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitabın sonundaki kitap listesi çok güzel:)

      Sil
  2. Arka kapak yazısı ve kitabın akışı hakkında aynı şaşkınlığı yaşamışız demek ki :) Fantastik aşığı biri olarak doğaüstü olayların azlığı konusunda ufaktan bi hayal kırıklığı yaşasam da bu kitabın güzelliği durgunluğu ve mütevazılığındaydı bana göre. Fantastik edebiyat seven herkes bir gün bu kitabı okumalı derim :)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.