2 Şubat 2015 Pazartesi

Son Tanık (The Last Witness)


Glenn Meade, Kırmızı Kedi Yaınevi

Çeviri : Ali Cevat Akkoyunlu


Glenn Meade'i, İkinci Dünya Savaşı döneminde geçen müthiş casusluk ve macera romanları ile sevdim. Sakkara'nın Kumları'nı okudum okuyalı, her kitabını alırım bu yazarın.


Son Tanık'ta günümüze gelip, Bosna Savaşı konusuna eğilmiş Glenn Meade. Dünyaca ünlü konser piyanisti Jan Lane, karısının gözleri önünde suikaste uğrayınca, eski bir savcı olan eşi Carla cinayeti araştırmaya başlıyor. Sonunda bu cinayetin Bosna Savaşı ile ilgili olduğunu keşfediyor. 20 sene önce Avrupa'nın ortasında yaşanmış bu vahşi, kanlı savaşta hiç hatırlamadığı ailesinin de yer aldığını, annesinin gizli günlüklerinden öğreniyor kahramanımız. Annesi Lana'nın kaleminden okuduğumuz kesitler çok çarpıcı. Her sayfayı ara vererek, kahrolarak okudum diyebilirim. Naziler'den sonra dünyanın verdiği sözü tutmaması ve aynı vahşetin tekrarlanması, kuşatma altındaki Saraybosna'da hayatta kalma mücadeleleri, toplama kampında yaşananlar beni mahvetti gerçekten.


Diğer Glenn Meade romanları gibi casusluk ve macera temasına sahip olmasa da, muhakkak okunması gereken bir kitap diye düşünüyorum. Saraybosna'yı asla unutmamak ve insanoğlunun gücün peşinde kendini ne denli kaybedeceğini daima hatırlamak için. Bu arada, Kırmızı Kedi'nin, çeviriyi diğer Meade romanlarını tercüme eden Ali Cevat Akkoyunlu'ya teslim etmesine de 10 puan!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.