1 Mart 2015 Pazar

Narnia Günlükleri - Aslan, Cadı ve Dolap (The Chronicles of Narnia The Lion, The Witch and the Wardrobe)


C.S. Lewis, Doğan Egmont Yayınları

Çeviri : Müfit Balabanlılar


Aslan, Cadı ve Dolap; Büyücünün Yeğeni'nden çok daha sonra gerçekleşen olayları anlatıyor. 2.Dünya Savaşı esnasında, Almanlar Londra'yı bombalarken taşraya gönderilen 4 kardeşin hikayesi bu kitap. Peter, Susan, Edmund ve Lucy; taşraya; yaşlı bir profesörün evine gönderilmiştir. Bu profesör ilk kitaptaki Diggory olsa gerek. Lucy evde oynarken, bir gardrobun içinden Narnia ülkesine geçer. Narnia'da kötü Cadı hüküm sürmektedir ve ülke sonsuz bir kışa mahkum olmuştur. Üstelik kış olmasına rağmen Noel hiç gelmez. Kardeşleri Lucy'e inanmasalar da, hep beraber Narnia'ya geçince kıza hak vermek zorunda kalırlar. Ve nihayet Aslan da Narnia'ya dönünce bahar gelmeye başlar. Böylece Narnia'nın iyi halkı ile Cadı ve yaratıkları arasında son kez savaş başlar.


İşte bu da hap gibi okunabilen bir çocuk kitabı. Genellikle bu seri için dini semboller ve atıflarda bulunduğu yazılagelmiştir ama ben sadece çocuk kitabı gibi okudum ve Edith Nesbit'in romanlarından aldığıma benzer bir tad aldım bu kitaptan.






2 yorum:

  1. Filmini izledim ama kitabını okumamıştım. Fantastik film ve romanları seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de değişik dünyalara dalıp herşeyi unuttuğum romanları seviyorum.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.