12 Temmuz 2015 Pazar

Mahşer (The Stand)


Stephen King, Altın Kitaplar

Çeviri : Canan Kim. Sansürsüz tam metin.



İşte bir tam metin Stephen King çevirisi ile karşınızdayım. Bundan evvelki kuşa dönmüş çevirileri okuyan dostlar adına üzgünüm. Bu tam metin çeviri gerçekten enfes. Ben kitabı 1 ayda okudum ama araya başka kitaplar aldım. Yoksa 1 haftada okunur sanıyorum. Ya da 2 hafta.


O'yu okuduğum zaman Stephen King'in en iyi kitabı demiştim. Şimdi fikrimi değiştirdim. Mahşer Stephen King'in baş yapıtı. .


Roman, kontrolden çıkan bir süper grip salgını ile dünyanın sonunun gelişini anlatıyor. Kitabın ilk yarısında salgının yayılmasını okuyoruz, kahramanlarımızı tanıyoruz. Bu kısım gerçekten film gibi muhteşem bir akıcılıkta, soluk soluğa okudum. Salgının yayılışı tüylerimi diken diken edecek kadar gerçekçi idi. Bir hafta boyunca aksırıp tıksıran insan gördüğümde korktum. Kahramanlarımız kaçınılmaz olarak iyiler ve kötüler safında yer alıyor. İyilerin başını Frances, Stuart ve Nick çekiyor. Hepsinin ortak noktaları, rüyalarında daha önceden hiç tanımadıkları pek yaşlı bir kadını görmeleri : Abigail Ana.


Kötüler ise Randall Flagg'ı görüyorlar rüyalarında. O da Stephen King'in yarattığı en ürkütücü karakter. O Kara Adam, o sadece yürüyor. Yürürken ölüm ve mahvoluş getiriyor.


Kitabın ikinci kısmında, salgının ardından sağ kalan insanların iki cephede toplanmasını ve iyi ile kötünün kadim savaşını anlatıyor yazarımız.


Harikulade bir roman. Stephen King'in neden kral olduğunun kanıtı.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.