1 Ağustos 2015 Cumartesi

Afrikalı Leo ( Léon, l'Africain)


Amin Maalouf, Yapı Kredi Yayınları

Çeviri : Sevim Raşa


Harikulade bir kitap! En az Semerkand kadar büyüleyici bir roman bu.Tıpkı Semerkand gibi, yıllardır kitaplıkta sararıp solan, geç keşfedilmiş bir başka hazine.


Granada'da doğan; İspanyolların Endülüs'ü ele geçirmesiyle ailesi ile Fas'a göç eden Hasan İbn Muhammed'in, Binbir Gece masallarını aratmayan macerasını kendimden geçerek okudum. Granda'da gezdim, Elhamra Sarayının eşsiz süslemelerine son kez göz attım, Fas'ta Karaviyyin Camii'nde derslere girdim, kervanlarla seyahatlere çıktım, çadırlarda uyudum, Timbuktu'ya gittim, Osmanlı İstanbuluna elçi geldim. Roma'ya köle olarak satılıp Papa'nın evlatlığı olarak Afrikalı Leo adını alan kahramanımızın serüvenleri ile kendimden geçtim kısacası. Şahane bir kitapmış, bunca sene neden okumamışım muamma!

Çok sevdim!









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.