12 Aralık 2015 Cumartesi

M Treni (M Train)


Patti Smith, Domingo Yayınları

Çeviri : Seda Ersavcı


Domingo, en sevdiğim yayıncılardan biri, farklı lezzetlerde yayınladıkları romanları her daim okumaktan zevk almışımdır. Yazarını tanımasam da "Domingo basmış" der ve okurum. ne yazık ki bir süredir roman değil boyama kitabı basmaya başlayarak beni üzdü Domingo. Kitap Fuarındaki kısacık sohbetimizde roman piyasasındaki düşüş sebebiyle bu yola girdiklerini söylemişlerdi. Daha evvel Çoluk Çocuk ile hayran kaldığımız Patti'nin yeni kitabı çıkınca roman orucunu açmışlar çok şükür.


Patti bu kitabında 65 yaşında ve en sevdiği kahvecide, her zamanki masasında oturmuş defterine karalarken aklından geçenleri, kocasına duyduğu özlemi, seyahatlerini anlatıyor. Gündelik hayatının rutinine bizi de katıyor, bu esnada yüzde yüz tam bir sanatkarın düşünüş şekline tanıklık ediyoruz. Patti bize rüyalarını ve hayallerini açıyor. Ona eşlik edip etmemek size kalmış.


Bu arada benim gibi kahve sever biriyseniz, kitabı okurken evde kahve bulunmasına özen gösterin. Benim kahvem bitmişti ve kitabı kapatınca koşa koşa gidip kafam kadar bir Americano içtim. Patti o kadar çok ve seve seve kahve içiyor ki, sayfalardan adeta burnuma kahve kokusu tüttü!


 Kolayca tavsiye edilebilen bir kitap değil M Treni. Oldukça şahsi bir kitap, herks kendi okuyup karar vermeli. Benim serbest çağrışımla ilerleyen bazı yerlerde kitaptan uzaklaştığım oldu. Ama sonrasında anılarına dönen Patti yine beni kendine bağlamayı bildi.


Patti yine yazsın, ben okurum!



4 yorum:

  1. Enfes bir kitap değil mi? Ben de heyecanla aldım elime kitabı. Aaah ah bu kadın, yanımda yöremde olsa klasik Türk kültürüne maruz kalıp dolmaları tıkardım ağzına, bir dilim ekmek bir fincan kahveyle zaman mı geçer. Bazı benzerlikler gördüm Patti ile kendi aramda salak salak mutlu oldum. Ne olursa olsun hayatına bizleri bu kadar sıcak bu kadar açık tanık etmesi çok hoş, çok ince.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel kitap, Patti çok samimi açmış aklını, ruhunu, hayallerini ve rüyalarını. Kocasına duyduğu özlem içimi yaktı.

      O bir dilim kızarmış esmer ekmek ve kahve ile doymasına ben de dikkat ettim. Kendimden utandım sofralara gömüldüğüm kahvaltıları anımsayıp:)

      Sil
  2. çok iyi yorumlamışsın listeme ekledim emeğine sağlık

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.