14 Şubat 2016 Pazar

Terk Edenler ve Kalanlar (Storia di chi fugge e di chi resta)


Elena Ferrante, Everest Yayınları

Çeviri : Eren Yücesan Cendey

Üçüncü kitap : Ara Dönem


Napoli romanlarının üçüncüsünü şaşılacak denli uzun sürede okuyup bitirdim. 10 gün filan sürdü okumam. İlk iki romanı şıp diye okumuştum halbuki. Bu üçüncü roman da ilk ikisi gibi gayet akıcı yine de ara vererek okudum.


Kitabın ilk kısmı Lila'nın çalıştığı fabrikada başına gelenleri ve İtalya'daki işçi sınıfının faşistlere karşı mücadelesini okuyoruz. Bu tema kitapta alttan alta sürekli devam eden bir motif zaten. Daha sonra kitabın ekseni Lenu'nun evliliğine evlilik yaşamına kayıyor. Üniversitede Latince profesörü olan kocasını tanıdıkça pek darkafalı ve bağnaz bir adam olduğunu anlıyor Elena. Anlıyor da evliliğin tutsaklığında yaşamaya devam edip iki de çocuk doğuruyor. Sanırım Lenu'ya kızdığım için ve kendisini tokatlayarak kendine getirmek istediğimden bu kısımlarda yavaşladı okuma hızım.


Yıllar geçiyor, yazarımızın kaleminden gayet doğal şekilde okuyoruz zamanın akışını. Lila mahalleye dönüyor ama artık fabrika işçisi değil, çok başarılı bir teknisyen. Elena ise beni bir kere daha delirterek kitap boyunca yaptığı hatalara bir tüy dikiyor.


Karakterlerin yaşadığına beni inandıran, capcanlı nefis bir roman. Artık son bir tane kaldı, dördüncü kitabı bekliyoruz bakalım.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.