1 Mayıs 2016 Pazar

Eve Dönmenin Yolları (Formas de volver a casa)


Alejandro Zambra, Notos Kitap

İspanyolca'dan çeviren : Çiğdem Öztürk



Çok güzel bir kitap, Eve Dönmenin Yolları. Kahramanımız çocukluğundan bölük pörçük anıları anlatırken, şimdiki zamanda çocukluk aşkının peşinden koşuyor ve bir roman yazmak için çabalıyor. Ama o çocukluk yıllarının şiirselliğini o denli güzel hissettiriyor ki, hayran oldum. Su gibi akıp gidiyor kitap, çok sevdim.


Kitap altı çizilesi cümlelerle dolu:


"Aslında anne babamızın bir tipi olmaz. Çünkü onlara doğru dürüst bakmayı asla öğrenmeyiz."


"Şimdi son yıllarda yaptığım en iyi şeyin sürüsüne bereket bira içmek ve bazı kitapları kendimi adayarak, tuhaf bir sadakatle, sanki içlerinde bana ait bir can, kadere dair bir iz varmışçasına yeniden okumak olduğunu düşünüyorum."


"Okumak yüzünü kapamaktır. Yazmaksa yüzünü göstermek."


"Pek bilmiyordum ama en azından şunu biliyordum: kimse kimsenin adına konuşamaz. Çünkü her ne kadar bir yabancının hikâyesini anlatmak istesek de eninde sonunda hep kendi hikâyemizi anlatırız."


"Bir kitaptan bize göre olmadığını anladığımızda vazgeçiyoruz. O kitabı okumayı o kadar çok isteyince yazmak boynumuzun borcu diye düşünüyoruz. Birinin çıkıp da okumak istediğimiz kitabı yazmasını beklemekten yorgun düşmüşüz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.