20 Kasım 2016 Pazar

Bakir İntiharlar (The Virgin Suicides)


Jeffrey Eugenides, Domingo Yayınları

Çeviri : Solmaz Kâmuran


Jeffrey Eugenides'in Middlesex romanına tek kelime ile bayılmıştım. O yüzden Bakir İntiharlar'ı fuardan dönüşte hemen okudum.


Lisbon kızkardeşler, mahalledeki oğlanların rüyalarını süsleyen adete tapındıkları beş kızkardeş. Kızlar tutucu, yobaz annelerinin baskısı altında adeta nefes alamadan yaşamaktalar. Günün birinde bu hayattan kurtulmak için intihar etmeye başlıyorlar, beşi birden sırayla kendini öldürüyor.


Mahallenin oğlanları kızlara o denli hayranlar ki, 20 sene sonra bu intiharların sebebini araştırıyor, o günlerin tanıklarıyla, mahalle sakinleriyle konuşup kızkardeşleri anlamaya çalışıyorlar. Kitabı oğlanların ağzından okuyoruz zaten, olan biten herşeyi onlar anlatıyor bize.


ben zaman zaman John Green tadı aldım kitabı okurken, biraz da içim sıkıldı. Pek sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Hatta şu kızlar ölse de bitse şu kitap dedim bir noktadan sonra. Halbuki daha çok seveceğimi düşünmüştüm.


Eugenides'in başka kitabını bulursam okur muyum peki? Kesinlikle evet, Middlesex'in bendeki kredisi bâkidir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.