22 Aralık 2016 Perşembe

Leviathan Uyanıyor (Leviathan Wakes)


James S.A. Corey,  İthaki Yayınları

Çeviri : Cihan Karamancı


Enginlik Serisi, 1.kitap


Herşey The Expanse dizisini izlememle başladı, diziye öyle bir takıldım ki, gece geç saatlere kadar oturdum laptopun karşısında, göz altlarım çıktı uykusuzluktan. Diziyi bitirmeme iki bölüm kala, hem de Cuma gecesi, elimdeki tuğla gibi telefonumu bilgisayarın üzerine düşürdüm. Dizi izlerken bilgisayarı kırdım yani dostlar, mal gibi ortada kaldım. Dizi harikaydı ve devamında ne olduğunu öğrenmek zorundaydım. Dolayısıyla dizinin uyarlandığı Enginlik serisini okumaya koyuldum.


Leviathan Uyanıyor kesinlikle okuması çok zevkli bir bilim kurgu romanı. Kahramanları hemen benimseyip hikâyenin içine kolaylıkla girebiliyoruz. Yazarın kurguladığı geleceğin dünyasına, daha doğrusu Dünya, Mars ve Kuşak'tan oluşan sisteme de inandım ben.


Bu gelecekte Dünya'yı Birleşmiş Milletler yönetiyor. Mars'ta kubbeler altında yapay bir dünya yaratmışlar ve bağımsız cumhuriyetlerini kurmuş Marslı insanlar. Bir de asteroit kuşağında yaşayan, varoş muamelesi gören Kuşaklılar var. Kuşaktan bir terör örgütü doğmuş: DGİ, Dış Gezegenler İttifakı. Olayları başlatan Canterbury gemisini, görünmezlik teknolojisine sahip başka bir gemi patlatınca bu işi kimin yaptığı bir türlü anlaşılmıyor. Dünya mı, Mars mı, DGİ mi? Canterbury'den kurtulan mürettebat ufak bir mekikte mahsur kalıyorlar ve Marslıların kucağına düşüyorlar.


Beri yandan astreoit kuşağındaki Ceres'de dedektif Josephus Miller, kayıp bir kızı, Julie Mao'yu aramakta. Zaten hikâyeyi iki taraftan okuyoruz: Julie'yi arayan Miller ve gemisi Canterbury'i kimin patlattığını bulmaya çalışan Kaptan Holden. Tabii sonunda kahramanlarımız karşı karşıya geliyorlar ve güneş sistemini karıştıran komployu çözmeye çalışıyorlar.


Bayıldım bu kitaba, kesinlikle seriye devam edeceğim. Ama umarım diğer kitaplarda Mars'a da giderler. Mars'ı okumayı çok istiyorum :)


Bir uzay macerası, rahatlıkla okunan bilim kurgu romanı arıyorsanız işte Leviathan Uyanıyor tam size göre!





4 yorum:

  1. Hep dikkatimi çekiyordu bu kitap ama yorumlarına pek rastlamıyordum. Ya da vardı da ben göremedim. :)

    Dizisinin olduğunu bilmiyordum. Sen öyle laptopu kırdım falan diyince izleyesim geldi. Gidip bir bakım en iyisi. 😂

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Heya this is a excellent write-up. I’m going to email this to my associates. I came on this while searching on aol I’ll be sure to come back. thanks for sharing. good friday meme

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.